semester 1, 2015 en nog veeeeeel meer - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Indigo Houte - WaarBenJij.nu semester 1, 2015 en nog veeeeeel meer - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Indigo Houte - WaarBenJij.nu

semester 1, 2015 en nog veeeeeel meer

Door: indigo

Blijf op de hoogte en volg Indigo

31 December 2015 | Verenigde Staten, Tucson

Heeey iedereen,

Na alweer 2 drukke maanden zonder reisverslag leek het me maar weer eens tijd om op te schrijven hoe mijn leven is. Het is het slechtste excuus alletijde maar mijn leventje was zo druk de afgelopen tijd dat ik geen tijd over had om iets nieuws te schrijven sorry hiervoor.

Inmiddels ben ik alweer halverwege mijn uitwissel ervaring en ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf nauwelijke kan geloven dat deze 5 maanden zo snel voorbij zijn gevlogen. Dit zelfde geldt voor het jaar 2015. Toen ik mijn geposte fotos van het afgelopen jaar aan her terug kijken was, kon ik er noet om heen dat 2015 vele hoogtepunten kende, zoals SLAGEN, de familie vakantie in Amerika en natuurlijk de start van een onvergetelijke reis.
Het jaar leek voorbij te vliegen!!!! Hier in de United States begint alles nu wel een beetje op zijn plaats te vallen. Met name het engels waar ik aan het begin van dit avontuur zo bang voor was is nu gewoon een tweede taal. Mensen zijn verbaast over de kwaliteit van mijn engels en vandaag werd ik heel vaag aangekeken toen ik vertelde dat engels mijn tweede taal is.

Ook had ik aan het eind van dit eerste semester verschillende performances. De eerste was de danceshow. Primaveras is absoluut een van de hoogtepunten tot nu toe. Ik heb me nog nooit zo vrij gevoeld tijdens dans. Ik begin ook wat meer plezier te hebben in de verschillende stijlen al moet ik eerlijk bekennen dat de sassy attitude van de jazzdances nog ver te zoeken is bij mij...... daarentegen gaat modern steeds beter en komt mijn klassieke techniek zeker van pas in de balletchoreografieen. De show was super, natuurlijk was ik weer eens super gestresst en werd iedereen waarschijnlijk een beetje zenuwachtig van mij.. maar ondanks dat ging het volgens mij best goed. Ik kon alleen maar op mijn fouten letten, maar toen ik het later terug zag op video kon ik deze ' fouten' niet terug vinden
Ik ben absoluut niet de sterkste danser maar ik leer superveel en heb plezier in wat ik doe. Voor choir had ik ook een concert. We zongen de hallelujah chorus, choose something like a star en let there be peace on earth.
Ik zing tegenwoordig in de soprano sectie dus voor deze performance was een zekere oefentijd zeker van belang met name voor de hallelujah chorus. Voor iedereen die dit muziekstuk niet kent zoek het op op youtube en luister aandachtig naar de hoge noten.. gelukkig was iedereen bij stem en zongen alle 98 leden van het ruhs concertchoir de juiste noten. Ik heb mijn choirlerares geloof ik nog nooit zo blij gezien en dat is maar goed omdat we binnenkort gaan beginnen aan de repetities voor de statecompetition. Mijn andere vakken zijn natuurlijk ook hartstikke leuk en of interessant maar zoals je misschien wel door had zijn dance en choir favoriet. Het leuke aan de middelbareschool in amerika is is dat er evenveel tijd besteed wordt aan dance als aan AP us history. Ik vind het ontzettend leuk dat leerlingen hier de kans krijgen om zich ook op creatief gebied verder te ontwikkelen. Helaas gaat mede door al deze electives de kwaliteit van het onderwijs ontzettend naar beneden. Het onderwijslevel in de US is sorry dat ik het zeg maar al vrij laag en dan staat AZ ook nog eens op nummer 49 van het slechtste onderwijs van alle staten. Ik vind dat er teveel rekening wordt gehouden met de studenten. Dit uit zich door het gebruik van notecards tijdens toetsen en oneindige herkansingen. Ik moet wel eerlijk toegeven dat de zogenaamde notecards het behalen van een A absoluut makkelijker maakt. Het is wel pijnlijk om te zien dat er veel mensen zijn die toch slechte cijfers halen, want zelfs als je de toetsen ongelooflijk verpest ik het door alle andere assignments nog steeds vrij ingewikkeld om een laag cijfer te halen. Het behalen van een gemiddelde C was iets wat me vooraf veel zorgen baarde. Nu aan het eind van het eerste semester wat ik hen afgesloten met 6 A's en een GPA van 4.17 kan iket een gerust hart aan iedere uitwisselingstudent in spè vertellen dat een C niet zo moeilijk is.

Dit was hartstikke leuk allemaal school maar gelukkig heb ik ook nog een ander leven daarbuiten. Na 5 maanden begin ik eindelijk ook Amerikaanse vrienden te maken en voel ik me minder ongemakkelijk als ik tegen anderen moet praten. Ook mijn wielrentrainingen begin ik steeds leuker te vinden. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het erg leuk vindt en dat ik me er fit door voel. Daarbij is veel bewegen erg belangrijk ter compensatie van de grote porties en de vele ongezonde snacks. Normaal gesproken doe ik 2 trainingen van 1.5 per week na school en zaterdag morgen een van 8 tot 12. Maar door de vakantie is dit anders en heb ik langer training: afgelopen week van 9 tot 1 ongeveer 40 mile en vandaag van 10 tot 2 :50 mile. Ik schrijf dit nu wel leuk em aardig op maar ik was gesloopt toen ik terug kwam. Het was 50 mile in een heuvelachtig gebied in de middle of nowhere de weg ging geen 5 meter recht door het was alleen maar omhoog en naar beneden. Weliswaar was het in een prachtige omgeving zonder andere mensen. Ik kon weer even heel diep ademhalen en genieten van natuur naja meestal dan want op een enorme hap lucht gevuld met stinkdierspray zit niemand te wachten geloof me daarbij is het volgens mij niet heel goed is voor de luchtwegen aangezien je het gevoelkrijgt dat je neus van binnen wegbrand. Voor mensen die nog nooit een stinkdier geroken hebben... het is een geur die niet te beschrijven is.

Het fietsen is een hele nieuwe ervaring waarvan ik nooit verwacht had dat ik het zo leuk zou vinden.
Een andere nieuwe ervaring was de Amerikaanse kerst en secret santa met veel eten, gezelligheid en cadeautjes heb ik 6 keer op 6 verschillende plekken kerst gevierd. Het was een hele leuke en natuurlijk nieuwe ervaring. Dit heeft ook een keerzijde en miste ik iedereen tijdens kerst en sinterklaas enorm gelukkig heb ik de liefste vrienden en familie die me er altijd weer overheen weten te helpen zelfs als ze meer dat 1000 kilometer verderop in het grijze en niet zo koude nederland zitten. I LOVE Y'ALL!!!!!!!!!

LOTS OF LOVE INDIGO XXXXXXX

  • 31 December 2015 - 09:39

    Tessa:

    Wow In, wat fantastisch allemaal en zo leuk (be) geschreven ook.
    Darn, voor je het weet ben je weer terug in Nederland! Nog heel veel plezier en succes met alles wat je doet en beleeft!
    XoXo
    Tessa

  • 31 December 2015 - 12:48

    Carel:

    Hahaha, woon je 18 jaar in NL om er in Amerika na een paar maanden achter te komen dat fietsen heel erg leuk is. Fijn om te lezen allemaal lekkere bikkel van me! Geniet ervan want de tijd vliegt. Xxx papa

  • 31 December 2015 - 16:33

    Tim:

    Te leuk In om te lezen!! Ben zo trots op je! Xx

  • 31 December 2015 - 16:43

    Charlotte:

    Hey lieve In,

    Wat een interessant en leuk stuk weer, heb me echt kapot gelachen. Maar wel arme jij met dat stinkdier...

    Gauw skypen! En gelukkig nieuwjaar!! Ben ook benieuwd hoe je dat viert.

    xxxxxxxxxx Lot

  • 31 December 2015 - 18:59

    Umma:

    laat ik maar beginnen met je een heel goed en rijk 2016 toe te wensen.dikke kus vanuit bussum! leuk om weer een stuk over je leven daar in T te lezen.en wat doe je veel dingen daar. je gaat je hier vast afschuwelijk vervelen als je terug bent.liefs umma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Tucson

Indigo

uitwisseling Tucson Arizona

Actief sinds 23 Juli 2015
Verslag gelezen: 5760
Totaal aantal bezoekers 10779

Voorgaande reizen:

23 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: